Obec Štěnovice
Obec Štěnovice

Sport

 

TJ Sokol Štěnovice s podporou Obce Štěnovice vyhlašuje

SPORTOVNÍ JARO 2021

aneb

VE ZDRAVÉM TĚLE ZDRAVÝ DUCH 

(Mens sana in corpore sano)

 

Prověřte svoji sílu a vytrvalost v unikátním “Army testu”. Jedná se o komplexní soubor pěti disciplín, technicky jednoduché cviky, které zvládne každý a pro které stačí pouze hrazda a místo pro běh.

Výkony budou hodnoceny stupnicí jako ve škole, a každý má příležitost se zlepšovat. Určeno pro všechny od 6 do 60+ let. Hodnocení vychází z reálných testů pro vojáky a vojákyně AČR, a je upraveno pro jednotlivé věkové kategorie.

Překonejte sami sebe, zlepšete svoji kondici a soutěžte ve třech etapách (duben, květen, červen) o hodnotné sportovní ceny a vybavení! Šanci na výhru má každý.

V průběhu května bude zveřejněna tabulka s hodnocením jednotlivých disciplín. V dubnu si to vyzkoušejte, v květnu si stanovte podle tabulky svůj cíl a snažte se ho do konce června splnit… 

Formulář pro Vaše výkony: 

https://docs.google.com/forms/d/1n_vAVTw3gWvhENaKdsizg03Oi2NkOpJqYWWRe5V3UWo

Každý měsíc můžete zadat svůj výkon. V případě vyplnění nepravdivých informací zaniká nárok na odměnu. ARMY TEST je určen pro širokou veřejnost, soutěž o ceny je pouze pro občany obce Štěnovice a členy spolků v obci. Své sportovní výkony si dokumentujte (nahrajte video, zaznamenejte pomocí mobilní aplikace, apod.). Ceny budou předány pouze ověřeným výsledkům - kontrola pomocí Vašich záznamů či zopakování se zástupcem Sokola. Organizátor si vyhrazuje právo na propagaci soutěže a zveřejnění výsledků výherců.

Konkrétní výsledky jednotlivých sportovců nebudou bez jejich souhlasu zveřejněny.

Kategorie a disciplíny:

Děti 6 - 14 let

  • výdrž ve visu na hrazdě (počet sekund)

  • leh-sed (počet opakování za 1 minutu)

  • kliky (počet opakování za 30 sekund)

  • běh 6 minut (počet metrů)

  • dřepy čelem ke zdi (počet opakování)

Ženy 15+ let

  • výdrž ve shybu na hrazdě (počet sekund)

  • leh-sed (počet opakování za 1 minutu)

  • předklon (vzdálenost prstů od podlahy v centimetrech)

  • běh 12 minut (počet metrů)

  • dřepy čelem ke zdi (počet opakování)

Muži 15+ let

  • shyby na hrazdě (počet opakování)
  • leh-sed (počet opakování za 1 minutu)

  • kliky (počet opakování za 30 sekund)

  • běh 12 minut (počet metrů)

  • dřepy čelem ke zdi (počet opakování)

Provedení jednotlivých cviků:

  • Výdrž ve visu  - cvičící uchopí doskočnou hrazdu na šířku ramen, nadhmatem nebo podhmatem, sestoupí do visu na hrazdě při napnutých pažích a snaží se udržet na hrazdě co nejdéle.
  • Výdrž ve shybu - cvičící uchopí doskočnou hrazdu na šířku ramen, nadhmatem nebo podhmatem, v poloze shybu na hrazdě s bradou nad žerdí se snaží udržet co nejdéle.
  • Shyby -  cvičící naskočí na doskočnou hrazdu, úchop na šířku ramen, nadhmatem nebo podhmatem. Opakovaně se přitahuje do shybu (brada nad žerdí) a spouští se do základní polohy s napnutými pažemi. Není dovoleno kmitání a houpání.
  • Leh sed - cvičící začíná v leže na žíněnce (karimatce, koberci, podlaze), ruce sepnuté za hlavou v týl, lokty se dotýkají podložky. Nohy pokrčené v kolenech do pravého úhlu, chodidla maximálně na šířku ramen, která přidržuje druhý cvičící (rukama nebo koleny). Na signál začne opakovaně provádět sed, kdy se oběma lokty dotkne souhlasných kolen a leh zpět do základní polohy s cílem dosáhnout maximální počet opakování za 1 minutu.
  • Kliky 30s - cvičící zaujme základní polohu pro klik (vzpor ležmo), ruce na zemi na šířku ramen, prsty dlaní směrem dopředu, tělo v jedné rovině v průběhu celého cviku. Na signál provede klik do spodní polohy, kdy hrudník je 5 cm nad zemí a zpět do vzporu, s cílem dosáhnout maximální počet opakvání za 30 sekund.
  • Běh na 6/ 12 minut - běží se po rovné trase, start z vysokého postoje, s cílem uběhnout co největší vzdálenost za 6 nebo 12 minut podle věku.
  • Dřepy čelem ke zdi - cvičící se postaví čelem ke zdi, nohy na šířku ramen, špičky 20 cm od zdi a mírně vytočené ven, ruce rozpažené. Na signál udělá dřep na plných chodidlech, hýždě se musí dostat pod úroveň kolen. Plynule se snaží o maximální počet opakování. Cvik je možné provést v obuvi nebo naboso.

 

 

Kde cvičit:

  • doma :-)
  • výdrž ve visu/shybu resp. shyby  - např. na větvi stromu, na hřiši na prolézačkách apod.
  • běh - kdekoliv na rovné trase, na louce, na oválu, případně na louce mezi zámkem a fotbalovým hřištěm, kde bude vyznačena trasa po 100 metrech v celkové délce 1500m jednoho kola. Pro zaznamenání běhu můžete využít mobilní běžecké aplikace - např. Runtastic, Nike+ Run Club, Endomondo, RunKeeper, Strava, nebo se vyfotit na startu a po 6/12 minutách v místě, kam jste doběhli... 

Poděkování: disciplíny, popis a hodnocení vycházejí z ARMY TESTu, který  organizuje Asociace pro podporu aktivní zálohy, z.s.

Případné dotazy zašlete na adresu sokol.stenovice@gmail.com

Sportu ZDAR!

Mobilní aplikace

mobilní aplikace

google-play-downloadapp-store-download

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
1
16 17
1
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Univerzální překladač

Překlad (translations)

Aktuální počasí

Počasí dnes:

17. 4. 2021

zatazenosdestem

Bude oblačno až zataženo, místy přeháňky nebo slabý déšť, od 500m srážky sněhové. Denní teploty 4 až 8°C. Noční teploty 4 až 0°C.

Svátek

Svátek má Rudolf

Datum a čas

Dnes je sobota, 17. 4. 2021, 10:56:35

Publicita projektu MŠ Štěnovice

Publicita